zondag 26 december 2010

Zinloos


Vandaag had ik een verhaal willen schrijven over alle zinloze dingen in december. Maar na de eerste zin zak ik al weer vermoeid terug op mijn kussen. De griep heeft mij te pakken. Ik lig in bed. Mijn man heeft net de laptop gebracht zodat ik naar de top 2000 kan luisteren. Ik kan het niet laten om toch af en toe wat te typen.

Ik ben in slaap gevallen. Koorts zorgt ervoor dat mijn lichaam een oven lijkt. Het is zinloos om te denken dat ik nu een verhaal kan schrijven. Bovendien moet ik oppassen met wat ik schrijf. In september schreef ik dat ik niet van kerstkaarten houd. Dat heb ik geweten. Ik heb nog nooit zoveel kerstkaarten gehad. Eén gezin in mijn familie vond het nodig om op 12 november de eerste kaart al te sturen en ze zijn er niet mee opgehouden tot Kerst. Zelfs van hun konijn kreeg ik een kaart.
Als ik nu schrijf dat ik niet van vuurwerk houd, ben ik bang dat ze hun duizendklappers en gillende keukenmeiden voor ons huis komen afsteken. Wees dan gewaarschuwd! Ik ben van plan om bonensoep te maken op de laatste dag van het jaar. Dus ik knal terug!

Weer in slaap gevallen. Ik had jullie nog willen vertellen over het speciale recept van de soep. Een beetje van mezelf en een beetje van mijn vader. Dat hou je tegoed. Ik geef het op en ga nu eerst uitzieken. Een knallende jaarwisseling gewenst en tot volgend jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten