zaterdag 27 november 2010

Struisvogel


Wist u dat een struisvogel zijn kop helemaal niet in het zand steekt? Bij gevaar legt hij zijn nek plat op de grond. Maar als ik het over struisvogelpolitiek heb dan weet u wel wat ik bedoel!
Ik ben een struisvogel! Al maanden loop ik met rugpijn, maar dat gaat toch vanzelf wel weer over!
Drie jaar geleden was het ook zo erg. Toen ben ik naar de dokter geweest! Die vertelde mij dat ik misschien wel een hernia had. En een dokter heeft natuurlijk heel veel geleerd, maar wat weet zij nu over mijn rug? Die voel ik toch zelf het beste.
En of ik hem de laatste tijd voelde! Steeds meer! Een lieve buurvrouw had me al eens naar een osteopaat gestuurd en dat hielp. Alleen hielp het aldoor maar even. Dus stuurde de osteopaat mij in oktober weer terug naar de huisarts. Toen stak ik mijn kop in het zand!
Maar deze struisvogel heeft haar kop weer uitgegraven, en toch maar een afspraak gemaakt bij de dokter.

Op de bewuste dag bereidde ik me voor op het bezoek aan de dokter. Douchen, andere kleren aan. Ik heb nog even getwijfeld of ik toch maar mijn benen zou scheren. Maar dat zou jammer zijn van mijn wintervacht! Ik vond een andere oplossing: kniekousen!
Bij de dokter aangekomen deed ik mijn verhaal. Daarna moest ik mijn kleren uitdoen. Ook mijn sokken! Ik vertelde haar van mijn wintervacht. 'Daar kijken we niet naar' zei ze lachend.
Liggend op een bed moest ik allerlei oefeningen doen. Het bekken werd gekanteld, de heupen geschud. Ik hoefde nog net niet te puffen, maar voor de rest leek het wel op de zwangerschapsgym.
Haar conclusie was dat ik moest werken aan mijn houding. Vaker gekanteld door het leven gaan. Meer schudden! Oftewel: fysiotherapie.

'Het kan verkeren' zei Bredero al. Toen mijn huisarts drie jaar geleden opperde dat ik misschien wel een hernia had, was ik eigenwijs. En nu, nu ik eindelijk aan mezelf toegeef dat ze misschien wel gelijk had, is zij een andere mening toegedaan en vind ze het veel te vroeg om foto's te laten maken in het ziekenhuis. Dus stuurt ze me naar de fysiotherapie.
Jaren geleden ben ik ook eens naar een fysiotherapeut geweest. En die gaf mij huiswerk mee! Appels plukken, wokkels draaien en meer van dat soort ongein. Van die oefeningen die je in het begin keurig elke dag doet, maar van lieverlee wordt dat één keer in de week en dan helemaal niet meer.

Zucht! Zat mijn kop nou nog maar in het zand! Maar dat zal wel te lastig worden met de oefeningen. Dan moeten ze die weer aan gaan passen en moet ik aardappels plukken en wortels draaien. Nee, laat ik me maar aanpassen, dat lijkt me makkelijker.

Wordt vast vervolgd :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten